۲۰- برگزاری جلسات گردهمائی ‌ مجامع سراسری ‌و سالانه با حضوراعضاء هیات رئیسه ،کمیته های زیرمجموعه ،مسئولین کمیته های استانی و اعضاء انجمن.

 

۲۱- طراحی و ایجاد سایت اینترنتی انجمن.

 

۲۲- هماهنگی وتعامل با حامیان مالی وشرکای تجاری، سازمان ها وارگان ها به منظور تامین منابع مالی و مادی انجمن .

 

۲۳- برآورد اعتبارات مورد نیاز ، جهت اجرای فعالیت ها و برنامه های انجمن و پیش‌بینی منابع مالی، جهت اجرای آن.

 

۲۴- برگزاری مسابقات ‌در رده های مختلف سنی در کشور.

 

۲۵- تهیه وتنظیم تقویم اجرایی سالانه ( آموزش ، اردو ،تور، مسابقات فرهنگی، پژوهش ، برون مرزی و…).

 

۲۶- هماهنگی و همکاری سازنده با فدراسیون ، کمیته های زیرمجموعه هیات ها و کمیته های تحت پوشش انجمن دراستان ها.

 

۲۷- کمک های اجرایی و فنی به فدراسیون در اجرای همایش ها ، مسابقات ، جشنواره ها و دوره های آموزشی .

 

۲۸- تهیه ، تنظیم ونگهداری کلیه اسناد و مدارک اداری و مالی انجمن.

 

توضیحات:

 

الف:انجمن گردشگری ورزشی، می بایست کلیه برنامه ها وفعالیت های خود را با هماهنگی و بر طبق قوانین و مصوبات فدراسیون ورزش های همگانی انجام دهد.

 

ب: کلیه فعالیت های انجمن ، درسطح استان ها توسط ( تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان ،هیات ورزش های همگانی ) انجام می پذیرد.

 

در باره اصفهان

 

استان اصفهان با مساحت ۱۰۷۰۴۵ کیلومتر مربع ( معادل ۶/۵۷ درصد از مساحت کشور) بین ۳۰ درجه و ۴۲ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی و ۴۹ درجه و ۳۸ دقیقه تا ۵۵ درجه و ۳۲ دقیقه طول شرقی در بخش مرکزی ایران در جلگه ای حاصلخیز و پربرکت واقع شده و به طور خلاصه می توان گفت اکثر شهرها و روستاهای آن حاصل جریان زاینده رود است . شکل استان از لحاظ گسترش در امتداد طول و عرض جغرافیایی به گونه ای است که میانگین طول آن ۵۳۲/۵ کیلومتر و عرض استان برابر با ۴۰۵ کیلومتر می‌باشد .

 

استان اصفهان از شمال به استان‌های مرکزی ، قم و سمنان ، از جنوب به استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، از مشرق به استان‌های یزد و خراسان و از غرب به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری محدود می شود .

 

آثار معماری ارزشمندی که از ادوار مختلف تاریخ اصفهان بر جای مانده است در زمره عالی ترین و کم نظیرترین آفرینش های جهان به شمار می‌روند . رمز و راز شکوه جاودانه فرهنگ و تمدن اصفهان را ازیک سو باید در پیشینه تاریخی و خلق آثار شگفت انگیز معماری و شهرسازی و نیز هنرهای زیبایی جستجو کرد که هر یک از آن ها همچون فانوسی در گذرگاه تاریخ این مرزو بوم می درخشیده و هیچگاه در برابر تندباد حوادث تاریخی خاموش نشده اند و از سوی دیگر اینچنین اعتلای ماندگاری را باید مولود مساعد بودن موقعیت تاریخی ، اقلیمی و فرهنگی خطه پهناور استان اصفهان دانست که این شهر در مرکزیت آن واقع شده است .

 

مهمترین فرصت ها و قابلیت های استان اصفهان:

 

– موقعیت مکانی ویژه استان (قرار گرفتن استان در مرکز کشور و در مسیر راه های ترانزیتی شمال-جنوب و شرق- غرب و همجواری با ۹ استان ).

 

– استان اصفهان در مرکز ثقل حمل و نقل کشور قرارداشته و سالیانه باحدود ۱۳درصد از سهم حمل و نقل بار دارای بارنامه صادره کشور و با حدود ۲۰ میلیون نفر مسافر حمل و نقل با صورت وضعیت به ترتیب رتبه های اول و سوم را در سطح کشور دارد.

 

– وجود پتانسیل های قوی کارآفرینی رو به رشد.

 

– رتبه سوم صنعت گردشگری خارجی با توجه به داشتن قابلیت های توریستی شهر اصفهان و برخورداری از جاذبه های گردشگری بسیار در زمینه‌های تاریخی ، طبیعی و انسان ساخت با ارزش ملی و فراملی و وجود بیش از پنج هزار اثر تاریخی غیرمنقول و ده هزار اثر شناخته شده منقول بازمانده از ادوار مختلف در جای جای استان و نیز چشم اندازها و گردشگاه های طبیعی و یا احداث شده طی سال‌های اخیر در حاشیه رودخانه پربرکت زاینده رود و مناظر حاشیه آن و تبدیل استان به عنوان یک قطب مهم گردشگری کشور.

 

– وجود سرمایه های انسانی (ظرفیت های علمی ، هنری ، فنی ، تخصصی و مدیریتی و …) انباشته شده به عنوان مکمل فعالیت های سرمایه گذاری در راستای اقتصاد دانایی محور.

 

– وجود ظرفیت های قوی دانشگاهی و مراکز تولید علم و فن آوری ، مراکز بزرگ علمی ، تحقیقاتی متعدد ، مراکز آموزش فنی و حرفه ای.

 

– وجود بخش غیر دولتی توانمند، زمینه ساز جذب سرمایه گذاری خارجی.

 

– استقرار صنایع مادر و بزرگ در سطح ملی همچون ذوب آهن ، فولادمبارکه ، پالایشگاه ، دی ام تی ، داروسازی ، پتروشیمی ، هواپیما و هلیکوپترسازی ، صنایع و مراکز نظامی ، انرژی اتمی ، راه های اصلی و فرعی مناسب ، فرودگاه بین‌المللی ، خطوط راه آهن و از همه مهمتر رودخانه زاینده رود … فرصت‌های خوبی را برای جویندگان فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان فراهم نموده است .

 

-داشتن درجه حرارت مناسب فصل هوا، به طوری که میانگین درجه حرارت هوای زمستان استان بین ۵ تا ۹درجه سانتیگراد، در بهار ۱۴٫۷ تا ۲۵٫۵، در تابستان بین ۲۰٫۴ تا ۳۰، و در پائیز بین ۶٫۷ تا ۱۳٫۶ درجه سانتیگراد متغیر است. با توسعه راه های اصلی، احداث کنارگذر ها، احداث آزادراهها،احداث کمربندی ها در طی یک دهه مبلغ قابل توجهی از اعتبارات کل کشور وارد استان اصفهان گردیده که باعث توسعه صنایع مادر در منطقه شده است. افزایش و توسعه صنایع در منطقه باعث افزایش رشد جمعیت می‌گردد، به طوری که تقریبا ۷% از جمعیت کل کشور در اصفهان زندگی می‌کنند.

 

با توجه به موارد ذکر شده در بالا همچنین قابلیت های توانمند استان در حیطه ورزش از جمله پرورش استعدادهای بالقوه ورزشی ،وجود سالن ها،باشگاه ها و ورزشگاه های مجهز،همکاری مردم،مسئولان و برنامه ریزان در امر ورزش و… میتوان امیدوار بود که با کمی دقت و برنامه ریزی دقیق ، به کار گیری نیروهای متخصص و توانمند ،ایجاد جو مناسب پذیرش گردشگر ورزشی از طرف مردم و تبلیغات میتوان به خوبی در امر توسعه هر چه بیشتر پذیرش گردشگر ورزشی در استان اقدام نمود.

 

۲-۱۳- مروری بر تحقیقات انجام شده

 

۲-۱۳-۱- تحقیقات انجام شده در داخل کشور

 

تحقیق هنرور (۱۳۸۳) ‌در مورد عوامل مؤثر بر توسعه ی گردشگری ورزشی ناشی از برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزشی در کشور اولین تحقیق انجام شده از این دست در کشور بوده است: او تحقیق خود را تحت عنوان «عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ناشی از برگزاری رویداد های ورزشی بین‌المللی در کشور از دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزشی و گردشگری» انجام داد.عوامل«سوق دهنده»، «جلب کننده» و «بازدارنده» مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی ناشی از برگزاری رویدادهای بین‌المللی در کشور از موارد مورد مطالعه این تحقیق بودند. وی نتایج زیر را به دست آورد:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...